O tom, že mobilní hry jsou dominantní na trhu se asi není třeba příliš rozepisovat, ale tak trochu se zapomíná na to kolik takové hry vlastně vydělávají.
Stručně řečeno, mobilní hry vydělávají více než konzolové a PC hry dohromady a v nedávné zprávě bylo odhaleno, že se očekává, že trh s mobilními hrami do konce roku 2025 překročí 103 miliard dolarů v tržbách.
Tento ohromující růst prudce vzrostl až v posledních několika letech, kdy se technologie mobilních her stala dostupnější a zábavnější. Od nadšenců esportu až po příležitostné hráče, trh mobilních her zahrnuje více než tři miliardy hráčů. Aby také ne, když mobilní telefon má snad každý v civilizovaném světě.
V nedávné zprávě zveřejněné serverem NewZoo (Global Games Market Report) bylo odhaleno, že trhy s hrami pro PC, konzole a mobilní zařízení zaznamenávají do roku 2025 vzestup. Holistická zpráva, která obsahuje více než 200 stran dat, ukázala, že mobilní hry dosáhnou do konce roku obrovských výšin.
Tržby z mobilních služeb dosáhnou 103,0 miliard dolarů (meziroční hodnota 2,9 %), přičemž nejsilnější růst zaznamenáme v regionech s primárním růstem zaměřeným na mobilní technologie, ale nižší růst bude v asijsko-pacifickém regionu. Západní trhy se přizpůsobují novým modelům přímého prodeje spotřebitelům, zatímco regulační změny ovlivňují podnikání po celém světě.
Naproti tomu tržby z konzolí meziročně vzrostly o 5,5 % na zhruba 46 miliard dolarů, zatímco trh s PC vzrostl o 2,5 % na přibližně 40 miliard dolarů. Za zmínku stojí, že konzole letos porazily PC pouze díky uvedení Nintendo Switch 2 na trh, na což upozornil NewZoo.
Nejde jen o růst trhu s mobilními hrami v letošním roce, ale také o velikost komunity, která se účastní hraní na cestách. Letos by základna mobilních hráčů mohla dosáhnout až 3 miliard uživatelů, což představuje 4,5% nárůst oproti loňským číslům.

Ve srovnání s tím mobilní hry rostou ve všech ohledech rychleji než hry na PC a konzolích. Zpráva také odhaduje, že 83 % všech hráčů na světě hraje nějakou mobilní hru.
Trh i nadále dominuje esportovnímu průmyslu, přičemž hry jako PUBG Mobile, Free Fire a ML:BB přitahují miliony diváků pokaždé, když začíná velký turnaj.
V dalších zprávách si přečti například: Hideo Kojima prozrazuje, jak nikdy nepřestává přemýšlet o nových projektech.
Článek Mobilní hry v příjmech dominují, v roce 2025 překročí 100 miliard dolarů se nejdříve objevil na GAME PRESS.