Filmmaker Mode dostává tolik potřebnou aktualizaci

Filmmaker Mode se dočkal dlouho očekávané aktualizace, která má zajistit, aby obsah odrážel záměr tvůrce i za jasnějších podmínek – cehož bylo dosud obtížné dosáhnout.

S režimem Filmmaker Mode 1.1 nyní tato technologie využívá vestavěné senzory okolního světla televizorů k úpravě jasu, aby kompenzovala sluneční světlo, které zhoršuje kvalitu obrazu, a to bez změny úrovně černé barvy nebo barev, čímž zůstává věrná svému původnímu poslání.

UDH Alliance poprvé představila režim Filmmaker Mode v roce 2019 a popsala jej jako speciální nastavení obrazového režimu, které reprodukuje filmy přesně tak, jak mají vypadat. Cílem je, aby filmy vypadaly přesně stejně jako při promítání v kinech, a proto tento režim odstraňuje veškeré vyhlazování pohybu, sytost barev a umělý kontrast, které televizory používají ke zlepšení kvality obrazu.

Režim Filmmaker Mode si za ta léta vysloužil mnoho pochval, ale mnoho lidí si stěžovalo, že tento formát není příliš účinný v jasně osvětlených místnostech. Problém spočívá v tom, že režim Filmmaker Mode je optimalizován pro referenční prostředí s jasem 5 nitů, a proto má potíže, když je okolní světlo mnohem jasnější – například během dne, zejména pokud jsou otevřené závěsy a sluneční světlo dopadá přímo na televizní obrazovku.

Ačkoli jsou moderní televizory lépe vybaveny pro práci v jasnějších podmínkách, mají potíže s reprodukcí záměru tvůrce. Právě to se snaží vyřešit režim Filmmaker Mode 1.1.

Funguje tak, že vestavěný senzor okolního světla televizoru změří jas v obývacím pokoji a po zapnutí režimu Filmmaker Mode provede úpravy obrazu, které se snaží napodobit reakci lidského oka na jasnější podmínky. Čím je místnost jasnější, tím více nový algoritmus kompenzuje zvýšením jasu obrazu. To pomáhá zajistit, že tmavé detaily zůstávají viditelné.

UHD Alliance zdůraznila, že tento režim nezvyšuje úroveň černé ani nemění barvy nebo barevnou teplotu, takže vše zůstává věrné originálu. Změní pouze parametry jasu.

Režim Filmmaker Mode 1.1 byl vyvinut ve spolupráci s odborníky, včetně profesionálních hollywoodských koloristů, vedoucích pracovníků filmových studií, členů Americké společnosti kameramanů a Společnosti koloristů. UHD Alliance předvedla tuto technologii na speciální akci ve studiích Warner Bros., kde promítla film z roku 1988 Noční můra v Elm Street 4 v režimu Filmmaker Mode na televizoru LG OLED.

Nový algoritmus však nezohledňuje odrazivost obrazovky, ale UHD Alliance uvedla, že se pokusí tento samostatný problém vyřešit v budoucí aktualizaci.

Steven Fierberg, který působil jako kameraman při natáčení filmu Noční můra v Elm Street 4, aktualizaci pochválil. „S tím, jak film nyní vypadá, jsem spokojenější než kdykoli předtím,“ řekl po zhlédnutí filmu na akci pro Media Play News.

Doporučené TECHPress

Dolby Vision 2 – Co přinese další generace HDR

V souvislosti s veletrhem IFA 2025 v Berlíně se na scénu dostala nová generace známého standardu HDR...

Předělá Samsung s Galaxy S26 celou řadu S?

Samsung se chystá uvést na trh řadu Galaxy S26 a úniky informací a zvěsti již naznačují, že...

Nový VR headset od Valve vstoupil do výroby a jeho uvedení...

Zatímco se šíří zvěsti, že Valve pracuje na nové virtuální realitě, která by měla být nástupcem Valve...

Partnerství společností Sony a AMD vedlo k vývoji neuronových polí, jader Radiance...

Ačkoli partnerství společností Sony a AMD v rámci projektu Amethyst trvá již od jeho oznámení na začátku tohoto...

AOC představuje dva nové monitory AGON Q27G4SRU a U32G4U

AGON by AOC uvádí na trh dva odlišné herní monitory, které uspokojí různé potřeby hráčů. AOC GAMING...

Více z této kategorie

Doporučené