Vedoucí pracovník společnosti Google Search uvedl, že jednou z největších příležitostí společnosti v oblasti Ai Gemini, je její schopnost lépe poznat uživatele a personalizovat své odpovědi.
Slibem je umělá inteligence, která je jedinečně užitečná, protože vás zná. Rizikem však je, že se umělá inteligence bude spíše jevit jako dohled než služba.
V nedávné epizodě podcastu Limitless Robby Stein, viceprezident pro produkty ve Vyhledávání Google, vysvětlil, že umělá inteligence Googlu má tendenci zodpovídat více dotazů, které se týkají hledání rad nebo doporučení – a tyto typy otázek s větší pravděpodobností profitují ze subjektivnějších odpovědí.
„Myslíme si, že pro naši umělou inteligenci existuje obrovská příležitost lépe vás poznat a díky těmto znalostem vám pak být jedinečně užitečná,“ řekl Stein v rozhovoru. „A jednou z věcí, o kterých jsme mluvili na [konferenci vývojářů Googlu] I/O, bylo, jak vás umělá inteligence může lépe pochopit prostřednictvím propojených služeb, jako je Gmail.“
Google integruje umělou inteligenci do svých aplikací již nějakou dobu, a to už v době, kdy bylo Gemini ještě známé jako Bard. Nedávno začal stahovat osobní údaje do dalšího produktu umělé inteligence, Gemini Deep Research. A Gemini je nyní integrován do aplikací Google Workspace, jako jsou Gmail, Kalendář a Disk.
Ale s tím, jak Google integruje do své umělé inteligence stále více osobních údajů – zahrnujících vaše e-maily, dokumenty, fotografie, historii polohy a chování při prohlížení – se hranice mezi užitečným a dotěrným asistentem stále více stírá. A na rozdíl od služeb, které vyžadují souhlas, se může vyhnout shromažďování dat společností Google stát obtížnějším, protože umělá inteligence se stává ústředním bodem jeho produktů.
Google tvrdí, že tato hluboká personalizace dělá umělou inteligenci mnohem užitečnější. Myšlenka je taková, že technologie umělé inteligence od Googlu by se mohla učit z interakcí uživatelů v rámci různých služeb Googlu a poté tyto poznatky využít k vytváření personalizovanějších doporučení. Pokud by se například zjistilo, že uživatel má rád určité produkty nebo značky, umělá inteligence by je mohla ve svých doporučeních upřednostňovat.
Stein řekl, že by to bylo „mnohem užitečnější“ než jen ukazovat uživatelům obecnější seznam nejprodávanějších produktů v dané kategorii. „Myslím, že to je přesně vize – vytvořit něco, co může být pro vás skutečně informativní.“
Tato myšlenka se příliš neliší od toho, jak „Jiní“ v úspěšném pořadu Apple TV „Pluribus“ zhltli znalosti celého světa, včetně intimních detailů o jednotlivcích. Když systém interaguje s protagonistkou pořadu Carol, používá tato data k personalizaci všeho: vaření jejích oblíbených jídel, přijetí známé tváře pro komunikaci s ní a předvídání jejích potřeb.
Carol ale personalizované odpovědi nepovažuje za něco dotěrného; považuje je za dotěrné. Nikdy nesouhlasila se sdílením svých dat s kolektivní myslí, přesto ji ta zná lépe, než by si přála.
Podobně se zdá, že vyhnout se způsobům, jakými Google pohlcuje data, bude v éře umělé inteligence stále obtížnější, a pokud Google nenajde správnou rovnováhu, výsledky by mohly působit spíše strašidelně než užitečně.
(Aby bylo jasno: Google vám umožňuje ovládat aplikace, které Gemini používá k tomu, aby jeho umělá inteligence získala o vás více informací – v nastavení Gemini je to v sekci „Připojené aplikace“ .)
Pokud sdílíte data aplikace se službou Gemini, Google uvádí, že tato data uloží a použije v souladu se zásadami ochrany osobních údajů služby Gemini . Tyto zásady uživatelům připomínají, že lidští recenzenti si mohou některá jejich data přečíst a že nemají „zadávat důvěrné informace, které byste nechtěli, aby recenzent viděl nebo aby Google používal ke zlepšení svých služeb“.
Ale s tím, jak se do vlastního kolektivního mozku Googlu dostává stále více dat, je snadné pochopit, jak by umělá inteligence mohla z ochrany soukromí dat udělat spíše šedou zónu.
Google si ale myslí, že má nějaké řešení.
Stein říká, že Google bude signalizovat, kdy budou jeho odpovědi umělé inteligence personalizované.
„Myslím, že lidé chtějí intuitivně pochopit, kdy jsou personalizováni – kdy jsou informace určeny pro ně, oproti tomu, kdy je to něco, co by viděl každý, kdyby se na to zeptal,“ řekl.
Stein také poznamenal, že Google by mohl uživatelům zaslat push notifikaci, když se produkt, o kterém po několika dnech online průzkumu uvažovali, stane dostupným nebo v akci.
„Existuje spousta způsobů, jakými vám Google nyní, napříč různými způsoby, v různých aspektech vašeho života, neuvěřitelně pomáhá…“ řekl. „A myslím, že takhle spíše vnímám budoucnost vyhledávání než jakoukoli konkrétní funkci nebo jednotlivý tvarový faktor.“
Dříve jsme také informovali o tom, že několik týdnů před prvním výročím Gemini 2 oznámila společnost Google uvedení Gemini 3 Pro, více o tom zde.








