Meta začne sbírat konverzace s chatboty s Ai za účelem shromažďování dat pro cílení reklam. Společnost uvádí, že tato data budou použita k „personalizaci obsahu a reklam“, které lidé vidí v aplikacích jako Facebook a Instagram.
Tato „funkce“ vstoupí v platnost 16. prosince a Meta začne 7. října rozesílat oznámení v rámci produktů a e-maily o této změně. Společnost uvádí, že tato změna se týká „většiny regionů“ po celém světě, ale její zavedení se zpočátku nebude týkat EU a Jižní Koreje.
Meta uvádí příklad uživatele, který si povídá s chatbotem AI o turistice a poté se mu zobrazují reklamy, jak jste asi uhodli, na turistiku. „V důsledku toho se vám mohou začít zobrazovat doporučení turistických skupin, příspěvky přátel o turistických trasách nebo reklamy na turistické boty,“ napsala ve svém blogovém příspěvku.

„Interakce lidí budou prostě dalším vstupem, který ovlivní personalizaci feedů a reklam,“ řekla agentuře Reuters Christy Harris, manažerka pro ochranu osobních údajů ve společnosti Meta.
Jedná se o stejný typ cílení reklam, který nás na internetu provází už dlouhá léta, ale osobní konverzace byly z tohoto druhu věcí obvykle vyloučeny. Je to jen další připomínka toho, že chatboty s umělou inteligencí nejsou vašimi přáteli.
Podle zprávy deníku The Wall Street Journal nebude možné se z toho odhlásit. Pokud budete komunikovat s chatbotem Meta, bude sbírat data. Společnost uvádí, že chatboty nebudou sbírat data týkající se „témat, jako jsou náboženské názory, sexuální orientace, politické názory, zdraví, rasový nebo etnický původ, filozofické přesvědčení nebo členství v odborech“. Doporučuji tyto věci s chatbotem AI neprojednávat, bez ohledu na to, co Meta říká.