Společnost Meta loni podle zprávy agentury Reuters předpovídala, že 10 % jejích celkových ročních příjmů – 16 miliard dolarů – bude pocházet z podvodné reklamy v jejích aplikacích.
Dokumenty, ke kterým agentura Reuters získala přístup, rovněž ukazují, že Meta po dobu tří let nedokázala chránit své uživatele před reklamami propagujícími nelegální hazardní hry, investiční programy a zakázané zdravotnické produkty. Tyto podvodné reklamy údajně nabízejí produkt nebo službu, které nejsou skutečné, a mohou být zamýšleny jako vymáhání plateb od méně zkušených uživatelů.
Společnost Meta má systém pro detekci pravděpodobnosti, že reklamní kampaň je podvod, ale deaktivuje účet inzerenta pouze tehdy, pokud si je na 95 % jistá, že se inzerent dopouští podvodu. V opačném případě si Meta od inzerentů, u kterých má podezření, že se dopouštějí podvodu, účtuje více peněz, aby je odradila od nákupu další reklamy – ale když tito inzerenti i tak provedou svou práci, posílí to zisk společnosti Meta.
Podle zprávy agentury Reuters mluvčí společnosti Meta Andy Stone prohlásil, že dokumenty, které Reuters použila, „představují selektivní pohled, který zkresluje přístup společnosti Meta k podvodům a klamání“.
Stone dodal, že za posledních 18 měsíců společnost Meta snížila počet hlášení podvodných reklam od uživatelů o 58 % a ze svých platforem odstranila přes 134 milionů podvodných reklam.
V dalších zprávách ze společnosti META jsme informoval o tom, že restrukturalizace Meta Reality Labs odděluje Horizon OS od „Metaverse“, více o tom zde.








