Meta rozšiřuje používání technologie k rozpoznávání obličejů v Evropě, Velké Británii a Jižní Koreji, aby zakročila proti účtům, které se vydávají za veřejné osobnosti. Nové bezpečnostní funkce založené na rozpoznávání obličeje jsou nyní k dispozici na Facebooku v těchto regionech a v příštích měsících se rozšíří i na Instagram.
Tato technologie byla poprvé použita loni v USA, kde pomáhala identifikovat reklamy, které podvodně využívaly podobu celebrit, a také pomáhala lidem znovu získat přístup k hacknutým účtům. Veřejné osobnosti se do tohoto programu v Evropě přihlašují dobrovolně. Program je zaváděn také v Jižní Koreji spolu s novými ochrannými opatřeními proti vydávání se za jiné osoby. Tento nový způsob použití je zaměřen na podvodníky, kteří se vydávají za veřejné osobnosti, aby podvedli nic netušící uživatele a přiměli je poslat peníze nebo je podvedli jiným podobným způsobem.
„Nyní použijeme technologii rozpoznávání obličeje k porovnání profilové fotografie na podezřelém účtu s profilovými fotografiemi skutečných veřejných osobností na Facebooku a Instagramu. Pokud se shodují, podvodný účet odstraníme,“ uvedl mluvčí společnosti Meta.
Kromě zavedení v USA se technologie rozpoznávání obličeje společnosti od března používá také k obnově účtů ve Velké Británii, EU a Jižní Koreji. K tomu došlo tři roky poté, co se Facebook rozhodl vypnout svůj systém rozpoznávání obličejů na Facebooku, a to z velké části kvůli negativní reakci veřejnosti na tuto technologii.
Sociální mediální gigant propaguje výhody těchto nástrojů a uvádí, že v první polovině roku 2025 klesl počet hlášení uživatelů o reklamách „celebrity bait“ celosvětově o 22 procent. Rozpoznávání obličejů zůstává kontroverzní technologií, přičemž veřejné mínění o jejím použití v oblasti vymáhání práva a na pracovišti se liší.