Jeden analytik tvrdí, že nové chytré brýle Ray-Ban Meta Gen 2 nepředstavují pro Apple hrozbu, ale pochybnosti přetrvávají, protože ekosystém nositelných zařízení Apple nadále zaostává.
V dnešní době panuje všeobecný názor, že Meta v segmentu nositelné elektroniky montované na hlavu předběhla téměř všechny ostatní a společnost Apple musela pracně dohánět ztrátu. Zatímco jeden analytik ze společnosti Oppenheimer nyní tvrdí, že rostoucí schopnosti Mety v oblasti chytrých brýlí zatím pro Apple nepředstavují hrozbu, pochybnosti o celkové životaschopnosti ambicí Applu přetrvávají.
Meta Connect 2025: Zcela nové chytré brýle Ray-Ban s vestavěným displejem a ovladačem na náramku, Ray-Ban Meta Gen 2 a brýle Oakley Meta Vanguard s umělou inteligencí.

Zcela nové chytré brýle Ray-Ban Display od společnosti Meta byly bezpochyby hlavní atrakcí na konferenci Connect 2025 , která se konala tento týden. Displej je dostatečně velký pro čtení textu, sledování krátkého videa, zobrazení pokynů a živých překladů. S rozlišením 42 pixelů na stupeň (ppd) nabízí displej vyšší rozlišení než kterýkoli jiný spotřebitelský VR headset od společnosti Meta.
Meta navíc tvrdí, že brýle s vlastním světelným enginem a vlnovodem, které poskytují jas až 5 000 nitů, fungují skvěle jak v interiéru, tak i exteriéru. Brýle Meta Ray-Ban Display budou k dispozici ke koupi od 30. září za 799 dolarů a budou doplněny o Meta Neural Band, který obsahuje ovládací rozhraní pro chytré brýle. Ten umožňuje uživatelům ovládat aplikace pomocí gest rukou pomocí elektromyografie (EMG) k zachycení signálů vysílaných mezi mozkem a rukou.

Společnost Meta také představila druhou generaci svých dnes již ikonických chytrých brýlí Ray-Ban Meta (bez vestavěného displeje) s dvojnásobnou výdrží baterie, která nabízí až osm hodin kombinovaného používání, 2 hodiny nepřetržité podpory „živé umělé inteligence“ a možnost nahrávání videa v ultra HD 3K rozlišení. Chytré brýle budou brzy podporovat i systém potlačení hluku na míru s názvem conversation focus.

Společnost konečně představila variantu Vanguard svých chytrých brýlí Oakley s umělou inteligencí zaměřených na atletiku, které spolupracují s chytrými hodinkami Garmin a cyklistickými počítači a poskytují přehledy a upozornění v reálném čase. Brýle také podporují nahrávání videa v rozlišení 3K UHD pomocí 12MP kamery.
Analytik společnosti Oppenheimer Martin Yang právě napsal zajímavou poznámku , v níž tvrdí, že vyvíjející se ekosystém nositelné elektroniky společnosti Meta zatím nepředstavuje hrozbu pro ekosystém Applu, který zahrnuje iPhone, AirPods a Apple Watch.
Yang poté, co prodiskutoval specifikace displeje Ray-Ban se svými kontakty v dodavatelském řetězci, tvrdí, že Meta „nenabízí SDK pro vývojáře třetích stran, aby mohli vytvářet specializované aplikace pro hardware. Prozatím bude zařízení nejužitečnější, když bude spárováno s chytrým telefonem, bude na něm spouštět obě aplikace Meta 1P a na chytrých telefonech bude zobrazovat informace z aplikací třetích stran (hudba, zprávy).“
Ačkoli je Ray-Ban Display atraktivním novým přírůstkem do katalogu chytrých brýlí společnosti Meta, jsou méně výkonné než chytré brýle Orion, které byly představeny na konferenci Meta Connect 2024, a to díky podpoře čoček pro rozšířenou realitu a sledování očí. Samozřejmě by společnosti Meta pravděpodobně trvalo roky, než by vytvořila komerčně životaschopnou nabídku pod značkou Orion.
Yang poznamenává, že Ray-Ban Display používá „méně proprietárních dílů pro svůj světelný engine, jako je LCoS mikrodisplej od Omnivision a reflexní vlnovod od Lumus. To se docela liší od Orionu, kde bylo použito více proprietárních dílů, materiálů a procesů.“ Navíc by podle analytika hmotnost Ray-Ban Display, která činí přibližně 67 gramů, byla pro většinu nositelů nepohodlná.
Analytik společnosti Oppenheimer proto očekává, že objem prodeje brýlí Ray-Ban Display se v příštích dvou letech pohybuje mezi 150 000 a 200 000 kusy, což rozhodně nestačí k tomu, aby se toto zařízení dalo zařadit mezi mainstreamové. Analytik však při dávání jasného signálu Applu ignoruje jeden kritický bod: místo aby se Apple po představení Orionu společností Meta pokusil konkurovat, opustil svůj projekt brýlí AR propojených s Macem.
Apple Vision Pro, jehož cena je závratných 3 499 dolarů, navíc nepředstavuje žádnou schůdnou hrozbu pro vzestup společnosti Meta. Co zabrání Applu v tom, aby v budoucnu svůj projekt Vision Pro opustil, pokud bude Meta pokračovat v záviděníhodném pokroku?
Začátkem roku 2025 se Applu podařilo prodat pouze kolem 500 000 kusů headsetu Vision Pro, protože většinu potenciálních uživatelů zjevně odradila jeho cena a nedostatek atraktivních způsobů použití, zejména proto, že se Apple potýkal s vybudováním rozsáhlého ekosystému aplikací kolem svého charakteristického AR headsetu. Dalšími nevýhodami je objemný design headsetu a externí baterie.
Vzhledem k absenci životaschopné konkurence ze strany společnosti Apple bychom zdvořile nesouhlasili se závěrem analytika z Oppenheimeru a argumentovali bychom, že ekosystém společnosti Apple je i nadále velmi aktivní a ohrožen zásahem společnosti Meta.