Na své každoroční akci Made on YouTube minulý týden YouTube představil spoustu nových aktualizací, funkcí a nástrojů určených pro tvůrce, včetně aktualizací YouTube Live, nových způsobů monetizace a dalších.
Aktualizace studia zahrnují detekci „podobnosti“ a synchronizaci rtů s dabingem a společnost nabízí podcastovým partům nové nástroje umělé inteligence, které jim pomohou propagovat jejich pořady.
Nové studio
Společnost představila nové a aktualizované nástroje pro Studio, které tvůrci používají ke správě svých kanálů a sledování analytických dat. Mezi aktualizace patří záložka s inspirací, funkce A/B testování titulků, automatický dabing a další.
Naši pozornost upoutala funkce detekce „podobnosti“, která byla oznámena loni a zpřístupněna několika tvůrcům; nyní je v otevřené beta verzi. Lidé budou moci detekovat, spravovat a nahlásit k odstranění jakákoli neoprávněná videa pomocí podoby obličeje.
Aplikace Ask Studio s umělou inteligencí může uživatele vést a odpovídat na otázky týkající se jejich účtu a tvůrci budou moci na jednom videu spolupracovat až s pěti dalšími lidmi, které bude dostupné publiku všech zúčastněných tvůrců videí.
Živě na YouTube

YouTube také přidal Live, svou platformu pro živé vysílání, k několika aktualizacím, například umožňuje tvůrcům hrát minihry pro zábavu diváků, vysílat současně v horizontálním i vertikálním formátu, poskytovat sestřihy s umělou inteligencí, reagovat na živé události, používat nový formát reklamy a další.
Funkce s umělou inteligencí automaticky vybírá nejlepší momenty z živého streamu a přeměňuje je na sdílená krátká videa. Nový formát reklamy – nazvaný „side-by-side“ – se zobrazuje vedle hlavního obsahu, podobně jako u rozdělené obrazovky, a nepřerušuje stream.
Nové nástroje pro Shorts
YouTube přináší do Shorts vlastní verzi Veo 3, generativního modelu umělé inteligence od Googlu pro převod textu na video, a také nový nástroj pro remixování, funkci „Edit with AI“ a další.
S Veo 3 Fast, jak se nazývá vlastní verze, mohou tvůrci aplikovat pohyb z videa na obrázek, přidávat do videí různé styly a vkládat do videa objekty pomocí jednoduchého textového pokynu. Tvůrci mohou také transformovat dialogy z vhodných videí do chytlavých soundtracků pro další krátká videa pomocí hudebního modelu umělé inteligence od Googlu, Lyria 2.
Hudba na YouTube

YouTube Music se také dočkalo několika aktualizací, jejichž cílem je prohloubit interakci mezi tvůrci a jejich fanoušky.
Patří mezi ně odpočítávání pro nová vydání a možnost nabídnout fanouškům děkovná videa. Společnost také testuje pilotní program pro americké posluchače, který jim umožní přístup k exkluzivnímu zboží od umělců.
AI pro podcastery
Tvůrci video podcastů v USA budou moci podle YouTube snadněji vytvářet klipy díky návrhům umělé inteligence. A nová funkce, která bude spuštěna příští rok, nabídne způsob, jak přeměnit audio podcasty na video podcasty.
Nové funkce monetizace
YouTube nabízí tvůrcům nové způsoby monetizace, a to prostřednictvím slev na značky a programu YouTube Shopping, který umožňuje tvůrcům vydělávat peníze prezentací a označováním produktů ve svém obsahu. YouTube nyní také umožní tvůrcům vyměňovat sponzorství značek v dlouhých videích.
Tvůrci mohou také využít automatická časová razítka pro štítky produktů, automatické označování vhodných položek zmíněných ve videích a novou funkci odkazů na značku pro krátká videa. Systém s umělou inteligencí pomůže identifikovat optimální okamžik, kdy je produkt zmíněn, a v tomto okamžiku automaticky zobrazí štítek produktu.
Tvůrci krátkých videí budou brzy moci přidat odkaz na webové stránky dané značky, konkrétně pro nabídky značek, a YouTube bude v centru pro partnerství s tvůrci proaktivně navrhovat tvůrce, kteří by se pro dané značky mohli hodit.
V oředchozích zprávách jsme vás informovali o tom, že na YouTube je nově dostupná funkce pro vícejazyčná videa. Více o tom zde.